|
| |
AP | | |
|
|
| |
gvammer @ 15 июля 2017, 17:10 | Почему брать бальфиру машиниста и фран лукчника, это плохая идея? |
Речь идет не о уроне с пистолета, а о скорости стрельбы. Priest в общем уже ответил, но суть в том, что есть задержка перед тем, как окончится одно действие и начнется другое. Обычно эта задержка составляет для ренж-атак 1,4 секунды, но для случаев
Гонзу @ 19 апреля 2017, 13:37 | Balthier - Bow, Crossbow, Gun Fran - Bow Penelo - Crossbow, Gun |
оно повышается до 1,6 секунды. Понятно что в общем и целом эти 0,2 секунды просто растворяются в общем тайминге, но просто Squalleh как раз спрашивал, почему именно Балтир именно стреляет так медленно, и собственно вот:
| The Charge Stage is followed by the Action Stage, where a command is finally executed. As mentioned earlier, this stage can be roughly broken down into the "Animation" period and the "Stun" period.
Each action has its own animation with a fixed length. After the animation, sometimes you would notice that the character does nothing for a few seconds, and this is the stun period.
In some actions (such as using an item), the animation is very short, but the stun is relatively long. In some other cases (such as regular attacks) the stun almost does not exist compared to its lengthy charge.
The Ultimania guide does not differentiate between animation and stun, and simply combines them into the "Action Time".
======================================== | Action Type | Action Time (seconds) | |----------------|-----------------------| | Melee Attacks | 1.2 | | if Blocked | +0.2 | | if Combo | +0.5 each | | | or +0.9 each | <- Rare |----------------|-----------------------| | Ranged Attacks | 1.4 | | *exceptions | 1.6 | |----------------|-----------------------| | Magics & | 3 ~ 5 | | Techniques | | ========================================
There are a few exceptions where ranged attacks will take longer (1.6s) to execute than normal range attacks (1.4s). These exceptions are:
1. Balthier with Bow, Crossbow, Gun 2. Fran with Bow 3. Penelo with Crossbow, Gun
Surprisingly, it takes Balthier and Fran "longer" to use their favorite weapons!
By the way, if the game config is set on "Wait", then only ONE action can be executed at any time. If the game config is set on "Active", then multiple actions can be executed at the same time. This explains why some magics with long animation will put the other actions on hold to a noticeable level.
Note: While a long magic animation is being played, it seems that no other magic can be casted before the long animation is over, even under the ACTIVE mode. However, regular attacks / combos can be executed during a magic animation.
The very long Action Time of magics and techniques make them less desirable in fast-paced, especially active-time combats. Generally speaking, while having all magics and weapons available to choose from, regular melee attacks are more effective exactly because of this -- regular attacks get much shorter Action Times.
o Delaying Monster's Action with Long Animation ------------------------------------------------------------------------------ If a monster's deadly move requires a certain animation (even a cutscene), you can initiate some long-animation actions to put it on hold, while your melee actors hack away freely during the long animation |
|
Опять таки, для обычной игры эти задержки по сути вообще индифферентны, ибо там герои обычно настолько сверхпережраты, что можно кататься лицом по геймпаду, и они все равно будут побеждать. Разве что если кто хочет играть на кончиках пальцев, тогда да. Но тут мы немного упираемся в то, что для не-челленджа механики вообще в принципе не особо себе дпс'еры, их урон низковат, и они почти гарантированно будут плестись на дне листа.
BigCore @ 15 июля 2017, 17:41 | Тут же выкладывали видео, как машинист миллионы вышибает... Тоже не понимаю. |
Нет. Максимальный урон от машиниста с лучшим пистолетом и всеми баффами и редкими совпадениями - чуть более 400к за выстрел. Миллионы это не сюда, это Zeitengrat. Как-то так.
Исправлено: Гонзу, 15 июля 2017, 21:42 |
|